بازیهای ویدئویی به قدری این روزها از لحاظ بصری به واقعیت نزدیک شدند که واقعا تشخیص دادن صحنهای که با موتورهای گرافیکی ساختهشده است با عکسی که در واقعیت گرفتهشده است بسیار دشوار و در مواردی نشدنیاست.
تنها به عکسهای زیر که توسط هنرمند سوئدی تهیهشده است نگاهی بیندازید:
Rense de Boer از تکنیکی با نام فوتوگرامتری(photogrammetry) استفاده میکند که در آن به تهیهی تصاویر 4K از درون بازیها به کمک موتور Unreal Engine 4 میپردازد.
ویدئوی زیر را ببینید و به دنیای بینهایت واقعی رایانهای قدم بگذارید:
خلق چنین دنیایی به کمک فوتوگرامتری شامل تهیهی عکسهای بسیار زیاد از اشیاء و مکانهای واقعی میباشد که با استفاده از دادههای این عکسها مدلهای سه بعدی ساخته میشود.
کارهای این هنرمند را در اینستاگرام،فیسبوک و سایت ArtStation دنبال کنید.
منبع:petapixel.com