سونی A7C : فول‌فریمی در بدنه‌ی کراپ

سونی همان طوری که قول داده‌بود یک دوربین بدون‌آینه‌ی فول‌فریم رده‌ی ابتدایی معرفی‌کرد.دوربینی که در رده‌بندی پایین‌تر از سونی A7 III قرار می‌گیرد.دوربین A7C البته که دوربین ارزانی محسوب نمی‌شود.

سونی A7C از سنسور ۲۴ مگاپیکسل BSI CMOS (همان سنسور به کاررفته در A7 III)  بهره‌برده‌است.پردازنده‌ی دوربین هم Bionz X سونی‌است. همان‌پردازنده‌ای که در پرچم‌داری مانند A9 II و یا A7R IV و البته A7 III به کاررفته‌است. بازه‌ی حساسیت دوربین از ۱۰۰ تا ۵۱۲۰۰ است.گستره‌ی پویایی سنسور ۱۵ استاپ می‌باشد.دوربین دارای لرزشگیری با توان ۵ استاپ است.امکان ضبط تصاویر 4K 30p/24p در بیت‌ریت ۸ را دارد.برای تصاویر آهسته امکان ضبط ۱۲۰ فریم بر ثانیه در رزولوشن Full HD وجود دارد.دوربین دارای پروفایل‌های محبوب HLG و S-Log/S-Gamut هم است.

همه‌ی این‌ها در بدنه‌ای که تنها ۱٪ از وزن سونی A6600 بیشتر است جای‌گرفته‌است.بدنه‌ی دوربین از جنس آلیاژ منیزیم است و در برابر نفوذ گرد و خاک و آب مقاوم.این بدنه از گریپ مناسبی هم برخوردار است و از A6600 بهتر در دستانتان می‌نشیند.

سیستم فوکوس دوربین هم بسیار قابل قبول است و از تکنولوژی به روز سونی استفاده می‌کند.۶۹۳ نقطه‌ی فوکوس از نوع فازی و همین‌طور ۴۲۵ نقطه‌ی فوکوس کنتراستی ، فوکوسی سریع و دقیق را در اختیار می‌گذارد.ویژگی‌هایی مانند Real-Time Eye AF و Real-Time Tracking هم در نظر گرفته شده‌است.سرعت عکاسی پیاپی دوربین ۸ فریم بر ثانیه است.

در گوشه‌ی این بدنه یک منظریاب الکترونیکی 2.36 میلیون نقطه‌ای با بزرگنمایی نسبتا کم 0.78x قرار گرفته‌است.نمایشگر دوربین کاملا چرخان است که دوربین را برای ویلاگر‌ها و تولیدکننده‌های محتوای ویدئویی جذاب می‌کند.سونی در A7C یک شکاف کارت‌ حافظه جای داده‌است.خوشبختانه دوربین هم دارای ورودی میکروفون و هم ورودی هدفون است.پورت دیگر USB-C است.

در ویدئوی پایین می‌توانید ویژگی‌های این دوربین را مرور کنید.

سونی این دوربین را با بازار هدف ویلاگرها و تولیدکنندگان محتوایی که نیاز به حمل‌پذیری بالا دارند مثل تراول‌بلاگرها و فودبلاگرها معرفی کرده‌است.وزن دوربین ۵۰۹ گرم است و ابعاد آن برابر با 124.0mm x 71.1mm x 59.7mm است.به این ترتیب شما با کوچک‌ترین دوربین فول‌فریم دنیا همراه با لرزشگیر درون بدنه(IBIS) طرف هستید.(در نظر بگیرید که همچنان دوربین سیگما fp از این دوربین کوچکتر است.)

در کنار این دوربین سونی کوچکترین و سبک‌ترین لنز زوم فول‌فریم را هم معرفی کرده‌است: لنز Sony FE 28-60mm f/4-5.6

هر چند از این لنز نباید عملکرد لنزهای بزرگتر و جدی‌تر مانند24-70 را داشته باشیم اما سونی با به کار بردن ۳ عنصر اسفریکال در لنز سعی کرده تا عملکرد خوبی را به دست بدهد.

باتری A7C از نوع NP-FZ100 است و در این زمینه تفاوتی با A7 III ندارد.البته گویا به میزان کمی عمر طولانی‌تری دارد.نکته‌ی مثبت امکان استفاده از یک منبع خارجی برای شارژ و استفاده از دوربین به کمک پورت USB-C است.موردی که در A6600 دیده نمی‌شد.

نگاهی نزدیکتر به دوربین سونی A7C داشته باشید:

سونی A7C
سونی A7C
سونی A7C
سونی A7C
سونی A7C

سونی هم‌چنین فلاش HVL-F28RM را هم معرفی کرد.یک فلاش کوچک و سبک.

سونی A7C در اواخر اکتبر ۲۰۲۰ به بازار عرضه می‌کند.قیمت این دوربین برای بدنه‌ی آن ۱۸۰۰ دلار و اگر با لنز تهیه‌کنید ۲۱۰۰ دلار است.لنز به تنهایی ۵۰۰ دلار خواهد بود.

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید