بررسی جامع دوربین Canon 6D Mark II

 

بالاخره پس از ماه‌ها(و سال‌ها) دوربین کانن 6D Mark II معرفی شد.حرف و حدیث‌ها پیرامون فول فریم جدید کانن خیلی زیاد بوده، همین امر باعث شده که انتظارات از این دوربین بالاتر از چیزی باشه که در ویژگی‌هاش میبینیم.البته الان که تنها ساعاتی از معرفی 6D Mark II  میگذره خیلی زوده که نتیجه گیری کنیم.باید منتظر باشیم تا بررسی‌ها از راه برسه.

نگاهی کلی به مشخصات فنی این دوربین بندازیم:

یه سنسور 26.2 مگاپیکسلی فول فریم از نوع CMOS  وظیفه‌ی ثبت تصاویر رو به عهده داره که امیدواریم عملکرد بسیار خوبی مثل 6D  داشته باشه هر چند که در سال‌های اخیر همه خیره به قدرت نمایی سونی در ساخت سنسورها هستند.این سنسور توسط پردازنده‌ی DIGIC 7 کنترل میشه و حساسیتی بین 100 تا 40000 رو داراست.

در مورد سیستم فوکوس باید به 45 نقطه‌ی AF  که از نوع Cross-Type  بوده اشاره کرد.همینطور با به کارگیری سیستم فوکوس فازی و تکنولوژی نام آشنای کانن یعنی Dual CMOS AF امکان فوکوس سریع و بسیار نرم رو در زمان فیلمبرداری خواهید داشت.رزولوشن فیلمبرداری Full HD  با سرعت 60 فریم بر ثانیه هست.

در خصوص تغییرات ظاهری مهمترین تغییر نسبت به مدل قبلی LCD  لمسی 3 اینچی بوده که امکان تغییر زاویه رو هم داره.

Canon 6D Mark II (3)

Canon 6D Mark II (2) Canon 6D Mark II (4)

قیمت بدنه‌ی دوربین برابر با 1999 دلار(تقریبا برابر با 7.500.000 تومان)،با لنز 24-105mm f/4L IS برابر 3099 دلار(تقریبا برابر با 11.600.000 تومان) و با لنز 24-105mm f/3.5-5.6 STM  برابر 2599 دلار(تقریبا برابر با 9.750.000 تومان) می‌باشد.

در پایین به چند نمونه عکس که با 6D Mark II  گرفته شده است نگاهی می‌اندازیم:

 

مقایسه‌ی 6D  با 6D Mark II :

5 سال فاصله‌ی زمانی بین معرفی این دو دوربین این انتظار که نسل جدید باید تغییرات بسیار زیادی داشته باشد را ایجاد میکند اما آیا این طور هست؟

سنسور:

هنوز بررسی‌های سایت های معتبری مثل DXO از سنسور 6D Mark II منتشر نشده و نمیشه نظری داد.سنسور نسل قبلی یکی از بهترین سنسورهای کانن بود و عملکرد خوبی در حساسیت های پایین داشت به طوریکه هنوز بهترین گزینه‌ی کانن برای عکاسان نجومی محسوب میشه!

نمایشگر:

هر دو 3 اینچی بوده اما نسل جدید لمسی و چرخشی بوده.این دو ویژگی تو این زمونه از هر کمپانی انتظار میره!

نقاط فوکوس:

افزایش نقاط فوکوس از 11 نقطه به 45 نقطه.

حساسیت:

در حساسیت ذاتی تغییر یک پله‌ای و رسیدن به 40000 در برابر 25600 مدل گذشته رو شاهدیم.

سرعت عکاسی متوالی:

6.5 عکس در ثانیه در برابر 4.5 عکس. یه تغییر اساسی هم میزان بافر دوربین 6D Mark II  هست.شما در مدل قبلی با این سرعت تنها میتونستید 28 عکس با فرمت jpeg  بگیرید و بافر پر میشد اما حالا 150 عکس.

ویدئو:

رزولوشن هر دو دوربین Full HD هست.نسل قبلی 30fps و نسل جدید 60fps

سوال مهم اینه که چرا در 6D Mark II رزولوشن 4k وجود نداره؟کانن عزیز بهتره سیاست فروش رو کنار بزاری!

ارتباطات:

هر دو نسل از جی پی اس داخلی و وای فای بهره میبرند اما نسل جدید بلوتوث و NFC هم داره.

میکروفون:

مونو به استریو تبدیل شده.

باتری:

خیلی نزدیک به هم.قدیمی 1090 شات و جدید 1200 شات.

 

دوربین 6D Mark II مناسب چه کسانی است؟

بهتره قبل جواب دادن به این پرسش یه نگاهی به نحوه‌ی نامگذاری کمپانی Canon  روی دوربین‌هاش داشته باشیم تا موضوع برامون روشنتر شه:

عدد 1 نشون دهنده‌ی پرچم‌دارهای این کمپانی هست که سریعترین دوربین های کانن هم هستند.عدد 5 اشاره به فول فریم های این کمپانی داره که برای عکاسان حرفه‌ای طراحی شده.

عدد 7 نشون دهنده‌ی بهترین دوربین‌های سایز APS-C کانن هست.دوربین هایی که با دو رقم مشخص میشن دوربین های کراپ دار متوسط این کمپانی هستند و دوربین‌های 3 رقمی دوربین‌های سطح ابتدایی.

حالا با توجه به این نامگذاری میشه گفت که عدد 6 میتونه برای دوربین‌های فول فریم متوسط(و حقی ابتدایی) باشه.این دوربین با توجه به عملکرد سنسور میتونه برای عکاسان طبیعت و نجومی مناسب باشه.همینطور با ارتقا نقاط فوکوس و سرعت عکاسی پیاپی و میزان بافر دوربین عکاسای پرتره هم میتونن یه نگاهی بهش داشته باشن.

 

قابلیت جالب تصویربرداری HDR:

 

بررسی‌ها:

هشتم تیر ماه 96: یکی از اولین بررسی‌ها توسط سایت www.steves-digicams.com صورت گرفته است.دوربین مورد استفاده نمونه‌ی اولیه بوده و برای چندین ساعت در پارک ملی Yellowstone مورد بررسی قرار گرفته است.نکاتی مثبتی که این سایت به آن اشاره میکند نورسنجی دقیق دوربین،نمایشگر چرخان و عملکرد مناسب سنسور در حساسیت کم میباشد.به طور کلی نتیجه‌گیری این است که اگر به فکر دوربین 5D Mark IV هستید اما میخواهید کمتر هزینه کنید این دوربین مناسب شماست.

http://www.steves-digicams.com/camera-reviews/canon/eos-6d-mark-ii/canon-eos-6d-mark-ii-dslr-review.html

 

هشتم تیر ماه 96:

عکاس تایم لپس Matthew Vandeputte دست به ثبت راه شیری و بررسی عملکرد دوربین 6D Mark II در شب زده است.عملکرد عکاسی در شب این دوربین به مانند نسل پیشین کاملا قابل قبول می باشد.

 

 

آخرین مطالب

مطالب مرتبط