کانن R6 با ویژگی‌هایی ارزنده‌تر از 2500 دلار معرفی شد

همزمان با معرفی پرچم‌دار جدید کانن یعنی EOS R5 (در این لینک بیشتر بخوانید) دوربین کانن R6 را هم معرفی‌کرد.

بسیاری دوربین کانن R6 را هم‌رده با دوربین 6D در DSLRهای این کمپانی در نظر می‌گیرند.کانن با  6D در واقع یک دوربین فول‌فریم رده‌ی ابتدایی با قیمتی رقابتی را معرفی کرد اما آیا R6 هم به این صورت است؟

به نظر من این‌گونه نیست.بهتر است این دوربین را میان‌رده‌ای با سنسور فول‌فریم در نظر بگیریم.به نظر من کانن در دوربین‌های بدون‌آینه‌ی خود سری RP را رده‌ی ابتدایی و سری R6 را میان‌رده در نظر گرفته‌است.

با توجه به این موارد پس انتظار زیادی از کانن R6 داریم که برآورده هم می‌شود.نگاهی داشته باشیم به مشخصات فنی این دوربین:

دوربین از یک سنسور CMOS با رزولوشن 20 مگاپیکسل استفاده می‌کند.تصاویر خام تهیه‌شده 14 بیتی هستند.این سنسور همان سنسوری است که در 1Dx III به کاررفته است اما فیلتر Low Pass جدیدی دارد.

دوربین R6 نسبتا سریع است.امکان عکسبرداری پیاپی 12 فریم بر ثانیه در زمان استفاده از شاتر مکانیکی و 20 فریم بر ثانیه در زمان استفاده از شاتر الکترونیکی وجود دارد.

برای دستیابی به عملکردی بسیار عالی در حین عکسبرداری سریع منظریاب الکترونیکی دوربین دارای فرکانس 120 فریم بر ثانیه است.رزولوشن این منظریاب هم 3.96 میلیون نقطه می‌باشد.

مورد دیگری که باید اشاره کرد لرزشگیر درون بدنه‌ی دوربین است.این لرزشگیر هنگام جفت زدن با لنزهایی با لرزشگیر اپتیکال توان خارق‌العاده‌ی 8 استاپی دارد.در بسیاری از شرایط نوری کم می‌توانید روی دست با سرعت‌های شاتر پایین عکسبرداری کنید.

سیستم فوکوس دوربین با بهره‌مندی از تکنولوژی محبوب Dual CMOS AF کانن دارای 1053 نقطه‎ی فوکوس قابل انتخاب است.

در زمینه‌ی فیلمبرداری هم R6 امکان ضبط تصاویری با رزولوشن 4K با سرعت 60fps و البته به صورت 10 بیت را به صورت داخلی دارد.کانن در این دوربین امکان تصویربرداری RAW را در نظر نگرفته‌است.نکته‌ی مهم حفظ فوکوس DUAL PIXEL CMOS AF در تمامی حالات تصویربرداری است.

دوربین دارای بدنه‌ای مقاوم از آلیاژ منیزیم با روکش پلی‌کربنات است البته در رده‌ای پایین‌تر نسبت به R5.وزن دوربین 680 گرم است و دارای دو شکاف کارت حافظه است.نمایشگر دوربین به صورت لمسی بوده و اندازه‌آن 3.2 اینچ است.این نمایشگر قابلیت چرخت 360 را دارد.در قسمت بالایی دوربین نمایشگر وضعیت و تنظیمات در نظر گرفته نشده‌است.

کانن اعلام کرده است که عمر باتری این دوربین 510 عکس در هنگام استفاده با نمایشگر و 380 عکس در زمان استفاده با منظریاب است.طبق تجربه‌ی شخصی من در استفاده از بدون‌آینه‌ها این اعداد بیش از اعداد اعلامی است.

 

قیمت دوربین کانن R6 برابر با 2500 دلار می‌باشد و از اواخر ماه جولای به بازار می‌آید.

بررسی تخصصی این دوربین را در این لینک ببینید:

https://www.cameralabs.com/canon-eos-r6-review/

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید