دوربین‌های  بدون‌آینه‌ی پاناسونیک S1R و S1 به طور رسمی معرفی‌شدند

دو دوربین بدون‌آینه از ماونت L بهره‌می‌برند.تفاوت اصلی بین این دو مدل رزولوشن می‌باشد.مدل S1R از سنسور ۴۷.۳ مگاپیکسلی استفاده‌می‌کند.قابلیت عکاسی با رزولوشن شگفت‌انگیز ۱۸۷ مگاپیکسل وجود دارد.در حالیکه مدل S1 دارای سنسور ۲۴ مگاپیکسلی بوده و توانایی خلق عکس‌هایی با رزولوشن ۹۶ مگاپیکسل را دارد.

دو دوربین‌ بدون آینه‌ی پاناسونیک با توجه به رقابت شدیدی که بین بدون‌آینه‌ها در گرفته‌است با دستی پر به میدان آمده‌اند.البته برای دستیابی به این دو دوربین بهای زیادی هم باید پرداخت.پاناسونیک S1R به همراه لنز ۲۴-۱۰۵ قیمتی برابر با ۴۶۰۰ دلار و بدنه‌ی تنهای آن ۳۷۰۰ دلار قیمت دارد.مدل ارزانتر S1 به همراه لنز ۳۴۰۰ دلار و بدنه‌ی آن ۲۵۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده است.

با هم نگاهی به مشخصات اولین دوربین پس از تشکیل اتحاد L ماونت بیندازیم.(در مورد ماونت L بیشتر بدانید)

پاناسونیک S1R 

یکی از اولین نکاتی که باید به آن اشاره کرد،منظریاب این دو دوربین است.منظریاب الکترونیکی از نوع OLED با رزولوشن بی‌رقیب ۵.۷۶ میلیون نقطه!

سنسور به کار رفته در پاناسونیک S1R از نوع CMOS بوده و رزولوشن ۴۷.۳ مگاپیکسلی دارد.این سنسور فاقد فیلتر low pass بوده و به همین دلیل تصاویر شارپ‌تری را به ارمغان می‌آورد. پاناسونیک همچنین با طراحی میکرولنزهای جدید که برروی پیکسل‌ها قرار می‌گیرد قدرت جمع‌آوری نور بیشتری را امکان‌پذیر کرده است.این به معنای عملکرد بهتر در شرایط نوری کم است.

دوربین پاناسونیک S1R

یکی از ویژگی‌های بسیار جالب S1R تولید تصاویر high Resolution است.به کمک لرزشگیر داخلی و با گرفتن ۸ عکس متوالی دست به ساخت تصویری ۱۸۷ مگاپیکسلی می‌زند!

لرزشگیر داخلی بدنه ۵ محوره بوده و بنا به گفته‌ی پاناسونیک قدرتی برابر با ۵.۵ استاپ دارد.این لرزشگیر در ترکیب با لنزهای دارای لرزشگیر این کمپانی به قدرت قابل توجه ۶ استاپی می‌رسند.برای مثال در جایی که سرعت 1/125s بدون استفاده از لرزشگیر پیشنهاد می‌شود می‌توانید به کمک لرزشگیر نزدیک به ۱ ثانیه نوردهی برروی دست داشته باشید.

 

سیستم فوکوس هم با استفاده از پردازنده‌ی جدید ونوس به سرعت مناسبی رسیده است.این سیستم فوکوس از نوع تشخیص کنتراست ، امکان فوکوس خودکار تا شرایط نوری -6EV را دارد.همچنین سرعت فوکوس آن 0.08 ثانیه است.

نکته‌ی مثبت دیگر به کار گیری هوش مصنوعی است.این سیستم امکان تشخیص انسان،گربه،سگ و پرندگان را داراست.بر این اساس به محض یافتن یکی از این سوژه‌ها عمل فوکوس برروی آن انجام می‌پذیرد.

سرعت عکاسی پیاپی ۹ فریم بر ثانیه در حالت AFS و ۶ فریم بر ثانیه در حالت فوکوس پیوسته است.

دوربین پاناسونیک S1R

همانطور که اشاره شد منظریاب دو دوربین رزولوشن بسیار بالای ۵.۷۶ میلیون نقطه‌ای دارد.این منظریاب سرعت بازتولیدی برابر با 120fps دارد.زمان تاخیر آن هم تنها ۰.۰۰۵ ثانیه است.نکته‌ی دیگر نسبت کنتراست ۱۰.۰۰۰:۱ نمایشگر است.

نمایشگر لمسی ۳.۲ اینچی پشت دوربین از رزولوشن ۲.۱ میلیون نقطه‌ای بهره‌می‌برد.نمایشگر امکان حرکت در زوایای مختلف در دو حالت عمودی و افقی را دارد.براب راحتی کار در محیط‌های تاریک حالت‌های Night Mode و دکمه‌های نورانی در نظر گرفته‌شده‌است.

 

در بخش فیلمبرداری هم پاناسونیک قابلیت‌های کاملی را در نظر گرفته‌است:

امکان ضبط تصاویر 4K با سرعت 60fps.(البته با pixel binning) در این رزولوشن زمان تصویربرداری به ۱۵ دقیقه محدود می‌شود و در صورت بالارفتن دما به طور خودکار قطع می‌گردد.در رزولوشن Full HD سرعت 180fps در دسترس است.

برای ذخیره‌ی اطلاعات می‌توانید از دو مموری SD یا XQD و یا پورت HDMI و رکوردر خارجی استفاده کنید.سوکت ۳.۵ میکروفون و پورت هدفون برای مانیتور صدا تعبیه شده است.برای ضبط صدای حرفه‌ای تر هم امکان استفاده از آداپتور DMW-XLR1 برروی هات شو فراهم است.

 

دوربین پاناسونیک S1R

بدنه‌ی پاناسونیک S1R از آلیاژ منیزیم ساخته شده است.در تمامی نقاط و دکمه‌های دربرابر نفوذ گرد و غبار و قطرات آب مقاوم شده‌است.دمای کارکرد دوربین برابر با -10C است.

عمر شاتر دوربین ۴۰۰۰۰۰ بار تضمین شده است.این شاتر مکانیکی سرعتی برابر با 1/8000s دارد.

برای ارتباط مابین دوربین و کامپیوتر از پورت USB و برای ارتباط بین دوربین با تبلت و گوشی خود از بلوتوث و وای‌فای می‌توانید استفاده کنید.

مشخصات بالا در بسیاری موارد با مدل ارزانتر یعنی پاناسونیک S1 یکسان است.تفاوت‌های جزئی را در جدول زیر بیابید:

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

2 دیدگاه‌ها

نظر خود را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید