سوپرتله‌ی Sony 400 f/2.8 G Master معرفی شد

بالاخره پس از زمانی طولانی،سوپرتله‌ی سونی معرفی شد.لنز 400mm f/2.8 G Master نیاز بسیاری از کاربران جدی دوربین‌های سونی به ویژه کسانی که دوربین سونی A9 داشتند بوده است.با هم نگاهی به این لنز داشته باشیم:

لنز Sony 400mm f/2.8 G Master برای ماونت E و با هدف عکاسی ورزشی و حیات وحش طراحی گشته است.

این اولین سوپرتله‌ی فیکس سونی می‌باشد و این کمپانی در طراحی آن سنگ تمام گذاشته است.وزن لنز تنها 2.7 کیلوگرم است.این سبکترین لنز 400 f/2.8 در دنیاست.سونی برای دستیابی به این وزن تعداد عناصر اپتیکی را کاهش داده است.همچنین در ساخت بدنه از آلیاژ منیزیم بهره برده است.به گفته‌ی سونی طراحی جدید باعث شده است که قسمت جلویی لنز آنچنان سنگین نباشد و امکان استفاده برروی دست برای Pan کردن و همینطور استفاده‌ی ساده تر برروی مونوپاد فراهم شود.

در بخش فوکوس هم با یک شاهکار طرف هستیم.لنز 400 f/2.8  با استفاده از دو موتور فوکوس خطی high-speed XD (که قبلا هم در لنز 100-400 این کمپانی دیده بودیم.) توانسته است سریع‌ترین سرعت فوکوس را برای این گونه از لنزها فراهم آورد.سرعتی 5 برابر بیشتر از سرعت لنزهای DSLR!

لنز دارای مکانیزم‌های کنترلی زیادی می‌باشد.برای مثال دکمه‌های حفظ فوکوس(focus-hold) در چهار نقطه،کلید فوکوس دستی تمام وقت و امکان انتخاب 3 حالت برای لرزشگیر.

سونی sony 400 f/2.8

در قسمت انتهایی لنز شاهد یک شکاف و هولدر نگه دارنده‎ی فیلتر با قطر 40.5 هستید.برای اینکه لنز عملکرد مناسبی داشته باشد باید همواره از فیلتری در این نگه‌دارنده استفاده شود.در واقع این فیلتر عنصری از طراحی اپتیکی لنز محسوب میشود.

سونی sony 400 f/2.8

ساختار اپتیکی لنز شامل 23 عدسی در 17 گروه است.3 عدسی فلورایت و یک عدسی ED  وظیفه‌ی کاهش خطای رنگی را برعهده دارند.لایه پوشانی‌ها شامل Naon AR و پوشش فلورین که لنز را در برابر گرد و خاک و لک مقاوم می‌کند میشود.دیافراگم در نظر گرفته شده شامل 11 تیغه بوده که بوکه‌هایی نرم را خلق خواهد کرد.

سونی sony 400 f/2.8

شما برای داشتن سبک‌ترین و سریع‌ترین سوپرتله‌ی 400 f/2.8 باید 12000 دلار ناقابل پرداخت نمایید!

با هم نگاهی به تصاویر گرفته شده با لنز داشته باشیم:

       سونی sony 400 f/2.8

نمونه‌ تصاوبر رسمی را در این لینک ببینید.

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید