اعضایی جدید برای خانواده‌ی تیلت شیفت‌ های کانن

[one_full last=”yes” spacing=”yes” center_content=”no” hide_on_mobile=”no” background_color=”” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”” padding=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”” animation_speed=”0.1″ class=”” id=””][fusion_text]

کانن سه لنز جدید را به لنزهای تیلت شیفت خود اضافه کرد.همانطور که می‌دانید لنزهای تیلت شیفت به واسطه‌ی عملکردشان در کنترل پرسپکتیو و عمق میدان بسیار در بین عکاسان به ویژه عکاسان حرفه‌ای محبوب هستند. حال شما به این عملکرد قابلیت ماکرو را هم اضافه کنید.لنزی وسوسه کننده پیش رویتان خواهد بود. کانن با توجه به تولید دوربین‌هایی با رزولوشن بالا همانند 5Ds دست به تولید چنین لنزهایی زده است.

در ابتدا کارکرد خلاقانه‌ی این لنزها در فیلمبرداری را ببینیم:

پشت صحنه‌ی این ویدئو را در آخر پست ببینید.

برخلاف باور عموم که این سری از لنزها را تنها مختص عکاسان معماری می‌دانند بازه‌ی کارکردی چنین لنزهایی بسیار فراتر می‌باشد:عکاسان تبلیغاتی،جواهر،پرتره،منظره و فیلمبرداران.

با هم نگاهی به این سه لنز می‌اندازیم:

 Canon TS-E 50mm f/2.8L Macro

لنزی با فاصله‌ی کانونی نرمال،با فرمول لنزهای سری L شامل دو عنصر UD و لایه‌پوشانی SWC و ASC که تفرق نور را کاهش می‌دهند.نزدیکترین فاصله‌ی فوکوس لنز 27 سانتی‌متر می‌باشد که بسیار مناسب برای عکاسی از محصولات می‌باشد.میزان تیلت لنز 8.5 درجه و شیفت آن 12میلی‌متر می‌باشد.

برای جزییات به این لینک بروید.

TS-E 90mm f/2.8L Macro

لنزی با فاصله‌ کانونی رایج لنزهای ماکروگرافی،مناسب برای عکاسی محصولات،پرتره و ماکرو با نزدیک‌ترین فاصله‌ی فوکوس 39 سانتی‌متر.در این لنز هم برای کاهش خطای رنگی یک عنصر UD و لایه‌پوشانی ASC به کار رفته‌است.میزان تیلت لنز 10 درجه و شیفت آن 12 میلی‌متر می‌باشد.

برای جزییات به این لینک بروید.

TS-E 135mm f/4L Macro

تله‌ای که تیلت و شیفت دارد.ترکیبی عجیب!براساس گفته‌ی کانن دلیل این انتخاب عکاسی محصولات از فاصله‌ای مناسب بوده تا بتوان نورپردازی مناسب‌تری در فاصله‌ی بین سوژه و دوربین داشت.نزدیکترین فاصله‌ی فوکوس لنز 49 سانتی‌متر می‌باشد.میران تیلت لنز 10 درجه و شیفت آن 12میلی‌متر است.

برای جزییات به این لینک بروید.

تمامی لنزهای tilt-shift جدید کانن دارای قفل تیلت و شیفت می‌باشند.قفل تیلت به شما اجازه می‌دهد که در هنگام کار با لنز تیلت را در نقطه‌ی صفر قرار دهید و جابه‌جایی ناخواسته را از بین ببرید.

و اما مشکل همیشگی خرید لنزهای تیلت و شیفت همچنان پابرجاست:قیمت لنزها 2200 دلار است.

[/fusion_text][/one_full][one_full last=”yes” spacing=”yes” center_content=”no” hide_on_mobile=”no” background_color=”” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”” padding=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”” animation_speed=”0.1″ class=”” id=””][/one_full]

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید